Ułatwienia dostępu
![]() źródło: jaw.pl |
Z głębokim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci śp. Jerzego Majczaka, wieloletniego nauczyciela Powiatowego Centrum Kształcenia Technicznego i Branżowego w Oświęcimiu, Rodzinie i Bliskim składamy szczere wyrazy współczucia i żalu. Dyrekcja, Grono Pedagogiczne i Uczniowie |
UWAGA!
WYNIKI EGZAMINÓW ZAWODOWYCH SESJI LETNIEJ 2025
- od 29 sierpnia 2025 zdający mogą sprawdzić wyniki w PORTALU ZDAJĄCEGO
- od 9 września 2025 - absolwenci będą mogli odebrać certyfikaty i dyplomy zawodowe
w sekretariacie szkoły, natomiast uczniowie otrzymają je za pośrednictwem wychowawców
TERMIN ZŁOŻENIA DEKLARACJI NA SESJĘ STYCZEŃ 2026 UPŁYWA 15 WRZEŚNIA 2025
W sobotę 9 kwietnia uczeń z klasy 1Tm Szymon Nyderek pod opieką p. Adama Gracy wziął udział w XII edycji Międzynarodowego Turnieju Robotów "Robotic Tournament". Turniej odbywa się corocznie (nie licząc okresu pandemii) w Zespole Szkół Technicznych w Rybniku. W tegorocznych zawodach brały udział drużyny z Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.
Konkurencja, w której startował Szymon nosi nazwę LineFollower. Jest to jedna z popularniejszych konkurencji. Zadaniem robota jest przejechanie trasy wyznaczonej czarną linią na białym podłożu w jak najkrótszym czasie. Po drodze na robota czyhają różne niespodzianki np. ostre zakręty lub skrzyżowania. W tej konkurencji ważnym elementem jest nie tylko szybki silnik, ale również wiedza konstruktora z dziedzin fizyki, robotyki oraz programowania.
Oprócz wspomnianej konkurencji można było spróbować swych sił w różnych wersjach Sumo, RoboDragRace, RoboStrong, Freestyle.
Robot Szymona pomyślnie przejechał trasę. Biorąc pod uwagę zapał Szymona i fakt, że była to jego pierwsza tego typu konstrukcja, mamy nadzieję na kolejne udane starty. Przy okazji zapraszamy wszystkich zainteresowanych budowaniem tego typu robotów do zasilenia szeregów koła informatyczno-elektronicznego.
Strona turnieju: https://robotictournament.pl/
Więcej zdjęć w GALERII.
Technikum | ||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
Szkoła branżowa I Stopnia | ||
|