Ułatwienia dostępu
Młodzież klas europejskich naszej szkoły od 10 do 16 czerwca 2011 przebywa na europejskim obozie edukacyjnym "Euroweek - Szkoła Liderów" w okolicach Bystrzycy Kłodzkiej. Projekt, współfinansowany przez Unię Europejską, skierowany jest do młodzieży, która chce rozwijać swoje umiejętności społeczne, takie jak: praca w zespole, autoprezentacja, przewodzenie w grupie. Program zawiera 4 bloki przedmiotowe: Praca, Europa, Kierowanie, Praca w grupie, przygotowane specjalnie dla klas o profilu europejskim. Obóz ciągle trwa, a my poniżej przedstawiamy krótką relację z tego jak dotychczas przebiegają warsztaty.
Dzień 1
Podróż rozpoczęliśmy o godz.8.30 spod szkoły. O 13.00 zjedliśmy obiad w Bystrzycy Kłodzkiej, skąd nie daleko było już do Długopola Dolnego – miejsca odbywania wrsztatów. Po zakwaterowaniu w pokojach odbyło się uroczyste powitanie przez wolontariuszy z różnych krajów i dyrektora Europejskiego Forum Młodzieży – Adama Jaśnikowskiego. Bardzo miło było nam poznać ludzi z Ekwadoru, Litwy, Wietnamu, Francji, Indii, Włoch, Rumunii, Indonezji, Austrii, Kenii, Turcji, a nawet Chin.
Wieczór zakończyliśmy przeniesieniem się w klimat Ekwadoru i zapoznaniem się z obyczajami i kulturą tamtejszego kraju.
Uczennice z klasy IcLO i Henry z Ekwadoru
Od prawej: Dwie wolontariuszki i (poniżej) wolontariusz z Turcji
Gra integracyjna „One, two, three, foru, BUM…” prowadzona przez austriacką wolontariuszkę (blondynka stojąca po prawej)
Po prezentacji Ekwadoru - uczennice kl.IIcLO z Henrym
Dzień drugi.
Drugi dzień rozpoczęliśmy autoprezentacją, na której każdy uczestnik opowiedział o sobie kilka zdań w języku angielskim. Następnie udaliśmy się na pieszą wycieczkę po okolicy. Przed obiadem odbyła się Debata Oksfordzka. Jedna z grup debatowała o tym czy prawo jazdy powinno być dozwolone od 16 roku życia, a druga na temat: "Co jest lepsze? Książka czy film.?" Po południu Poprowadzony został wykład o negocjacjach, które zakończyły się krótkimi zajęciami praktycznymi. Zadaniem grup było wymyślenie przedmiotu, rzeczy, której jeszcze nie ma na rynku, a na pewno pomogłaby w życiu codziennym. W naszych głowach narodziły się takie pomysły jak damska torebka bez dna, perfumy działające na konkretnego mężczyznę, dezodorant, dzięki któremu znikają psie kupy oraz zegarek z funkcjami, takimi jak zmiana fryzury, ubioru, makijażu. Wieczorem wolontariusz z Turcji- Emir prezentował swój kraj. Uczyliśmy się tradycyjnego tańca tureckiego co wyszło nam całkiem dobrze. ;)
Prezentacje innowacyjnych pomysłów
Dzień 3.
Niedzielny poranek rozpoczął się zabawą w malowanie portretów oraz tradycyjnym tańcem rumuńskim prowadzonym przez wolontariuszkę Tinę. Następnie rozwiązywaliśmy test M. Balbina sprawdzający naszą rolę w grupie. Po południu Verena (zdjęcie poniżej), prezentowała nam swój kraj - Austrię. Kuba oraz Łukasz brali udział w tradycyjnych zawodach austriackich. Wieczorem odbyło się „Turkish Life Style” oraz tańce. Nauka belgijskiego, meksykańskiego oraz tureckiego tańca bardzo się wszystkim spodobała.
Konkurs wytrzymałości ;-) ( na zdjęciu Łukasz Czaja)
Jakub Pawłowski kontra kufel wody ;-)
Próby podjął się również mieszkaniec Indii.
Dzień 4.
Dzień czwarty zaczął się od "energizera" (zabawy pobudzającej) na świeżym powietrzu. Po zabawie nauczyliśmy się fragmentu tańca belgijskiego. Następnie, Rimas przygotował prezentację o swoim kraju- Litwie. Pan Adam, koordynator projektu, musiał nas dzisiaj opuścić ponieważ wyjeżdżał do Turcji. Z tej okazji urządziliśmy mu uroczyste pożegnanie. ;)
Ostatni wykład, jaki nam wygłosił dotyczył programów stypendialnych. Rozmawialiśmy również z wolontariuszami na temat naszych planów na przyszłość. Po obiedzie Romuald „Romek” prezentował przygotowaną przez siebie pracę na temat Francji. Dowiedzieliśmy się, że „kaczuszki” to wcale nie jest polski zwyczaj lecz jeden z tradycyjnych tańców francuskich. Wieczorem po odrobieniu pracy w grupach dostaliśmy czas wolny.
Ciąg dalszy nastąpi...
Technikum | ||
|
||
|
||
|
||
|
||
Szkoła branżowa I Stopnia | ||
|
||