Ułatwienia dostępu

Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
technik informatyk - klasa E-Sportowa
Kwalifikacje: montaż oraz eksploatacja komputerów osobistych oraz urządzeń peryferyjnych, projektowanie lokalnych sieci komputerowych i administrowanie sieciami, tworzenie aplikacji internetowych i baz danych oraz administrowanie bazami...
technik logistyk - Porty i Terminale
Kwalifikacje: organizacja i monitorowanie przepływu zasobów i informacji w procesach produkcji, dystrybucji i magazynowania, zarządzanie środkami technicznymi podczas realizacji procesów transportowych, organizacja i monitorowanie przepływu zasobów i informacji w jednostkach organizacyjnych...
technik mechatronik
Kwalifikacje: montaż urządzeń i systemów mechatronicznych, eksploatacja urządzeń i systemów mechatronicznych, projektowanie i programowanie urządzeń i systemów mechatronicznych...
technik pojazdów samochodowych
Kwalifikacje: diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych, diagnozowanie oraz naprawa elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych, organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych...
technik spedytor
Kwalifikacje: organizacja i nadzorowanie transportu, obsługa klientów i kontrahentów...
  • logo pk
  • logo ath
  • logo cisco
  • logo wsl
  • logo wirtlab
  • logo fca
  • synthos
  • synthos
  • proginfo logo

UWAGA !!!

Uroczyste zakończenie roku szkolnego klas maturalnych odbędzie się 26 kwietnia 2024 r. o godz. 10.00 w sali gimnastycznej.

Lokalna Akademia Sieciowa CISCO

netacad_160

Nasza szkoła uzyskała status Lokalnej Akademii Sieciowej CISCO. Posiadamy trzech instruktorów z uprawnieniami do prowadzenia szkoleń w zakresie kursu IT Essentials mającego za zadanie wykształcenie przyszłych techników informatyki i przygotowanie ich do pracy w zawodzie. Każdy uczeń naszej szkoły będzie mógł bezpłatnie uczestniczyć w szkoleniu i po zdaniu końcowego egzaminu otrzymać oficjalny certyfikat CISCO.

Kurs jest prowadzony przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii multimedialnych, egzaminy zdawane są on-line na serwerze egzaminacyjnym w USA. Materiały do nauczania są dostępne w języku polskim oraz angielskim.

Kurs IT Essentials przygotowuje słuchaczy do uzyskania certyfikatu CompTIA A+. Zaliczenie kursu uprawnia do otrzymania zniżki od opłaty egzaminacyjnej. Więcej o certyfikacji można dowiedzieć się na stronie www.CompTIA.org.

Szczegóły dotyczące kursu:

IT Essentials: PC Hardware and Software to kurs obejmujący podstawowe zagadnienia związane z budową komputerów osobistych i stanowiący wprowadzenie do bardziej zaawansowanych zagadnień IT. Jest przeznaczony dla osób początkujących, zainteresowanych rozwijaniem swoich kompetencji informatycznych (poziom szkoły gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej). Pozwala on na zdobycie praktycznych umiejętności informatycznych umożliwiających zdobycie pracy na stanowiskach pomocniczych np. asystent help desku.

Kurs IT Essentials to podstawowy kurs w ofercie programu Cisco Networking Academy. Dostępny jest w języku polskim. Kursy w programie integrują tradycyjne i nowoczesne metody nauczania takie jak zajęcia z instruktorem, multimedia, zajęcia w pracowni komputerowej, e- learning oraz symulatory.

Absolwenci kursu rozumieją budowę komputera oraz potrafią montować i konfigurować komputer osobisty, zainstalować system operacyjny oraz rozwiązywać podstawowe problemy związane z działaniem i obsługą komputera i oprogramowana. Umieją również połączyć komputer z Internetem oraz współdzielić zasoby w sieci. Zdobywają umiejętności niezbędne do instalacji, utrzymania i naprawy komputerów oraz urządzeń peryferyjnych, rozumieją związane z tym zagadnienia bezpieczeństwa, a także poznają zasady netykiety i uczą się umiejętności komunikacyjnych nieodzownych w pracy na stanowiskach wsparcia technicznego.

Kurs stanowi doskonałe wprowadzenie do zagadnień IT takich, jak: komputery osobiste, urządzenia peryferyjne, systemy operacyjne. Uczniowie biorą udział w praktycznych ćwiczeniach i laboratoriach, które pozwalają im poznać elementy budowy komputerów i oprogramowania oraz zdobyć praktyczne umiejętności związane z obsługą komputera i rozwiązywaniem typowych problemów.

Kurs skoncentrowany jest na przekazaniu praktycznych umiejętności i nauce przez ćwiczenia. Dlatego ważnym elementem szkolenia ITE są wirtualne narzędzia edukacyjne takie jak Virtual Desktop oraz Virtual Laptop, które umożliwiają symulację działań na prawdziwym sprzęcie komputerowym - takich, jak np. montaż/demontaż komputera. Pozwalają one na naukę i doskonalenie praktycznych umiejętności, niezależnie od miejsca, w jakim się uczeń znajduje, również w domu.

Certyfikacje

Kurs IT Essentials PC Hardware and Software jest autoryzowanym szkoleniem przygotowującym do zdawania egzaminu certyfikacyjnego CompTIA A+


Opis kursu

Kurs ITE PC Hardware and Software jest podzielony na dwie części. Część pierwsza (rozdziały 1-10) obejmuje podstawową wiedzę i umiejętności, zaś część druga(rozdziały 11-16) stanowi uzupełnienie i doskonalenie zdobytych juz kompetencji i je jest obowiązkowa do realizacji. Kurs obejmuje łącznie 70 godz., na które składają się wykłady, zajęcia z instruktorem, ćwiczenia w pracowni komputerowej, e-learning oraz testy i quizy.
 
Rozdział  PC Hardware and Software

1

Wprowadzenie do komputerów osobistych

2

Bezpieczne procedury laboratoryjne

3

Montaż komputera - krok po kroku

4

Podstawy konserwacji i rozwiązywanie problemów

5

Podstawy systemów operacyjnych

6

Podstawy laptopów I urządzeń mobilnych

7

Podstawy drukarek I skanerów

8

Podstawy sieci

9

Podstawowe zabezpieczenia

10

Umiejętności komunikacyjne

11

Komputery osobiste dla zaawansowanych

12

Systemy operacyjne dla zaawansowanych

13

Laptopy i urządzenia mobilne dla zaawansowanych

14

Drukarki i skanery dla zawansowanych

15

Zaawansowane zagadnienia sieciowe

16

Zaawansowane zagadnienia bezpieczeństwa

 

Przekaż nam 1% podatku

Untitled Document

SZANOWNI PAŃSTWO!

Od 2004 roku możemy wybrać, na co przeznaczyć 1% swojego podatku.
Dzięki temu sami decydujemy o przeznaczeniu tej kwoty i tak płaconej fiskusowi. możemy rozliczyć ją na rzecz budżetu państwa lub też możemy aktywnie włączyć się do akcji, która pomoże poprawić jakość kształcenia dzieci i młodzieży. Uzyskane w ten sposób środki nie obniżają osobistego budżetu, ponieważ pieniądze w rzeczywistości pochodzą ze skarbu państwa.
Kolejny raz mamy szansę wesprzeć działania organizacji pracujących na rzecz wspólnego dobra. Jako podatnicy możemy zdecydować, kto otrzyma nasze pieniądze - 1% podatku należny urzędowi skarbowemu.
Jeżeli nie wesprzemy żadnej organizacji pożytku publicznego (OPP), to ta kwota nie zostanie w naszej kieszeni - trafi do kasy państwa.
Zachęcamy Państwa do wzięcia udziału w akcji 1% dla mojej szkoły. Sama akcja jest prosta i przejrzysta, a co najważniejsze nie trzeba ponosić żadnych dodatkowych kosztów.
Akcja "1% dla mojej szkoły" skierowana jest głównie do osób odprowadzających podatek i tych wszystkich, dla których ważna jest edukacja dzieci i poprawna jakość kształcenia. dzięki temu może nastąpić przekazanie swojego podatku właśnie na  rzecz konkretnej instytucji, w naszym przypadku na Stowarzyszenie pomocy Szkole 'Małopolska"
         
Poniżej umieszczamy sposób dokonywania wpłat 1% w 2009 roku a dotyczące rozliczenia podatku za rok 2008.

                                 

Dyrektor Szkoły

Grażyna Gawłowska

 


Jak to zrobić w poszczególnych PIT-ach?   -  Oblicz podatek i wypełnij odpowiedni formularz PIT. Obliczanie 1% nie jest trudne. Wystarczy tylko podatek należny fiskusowi podzielić przez 100.


PIT 28 - RYCZAŁT

 

PIT_28_2010

W rubryce 126 wpisujemy nr KRS, czyli –0000052078
W rubryce 127 wpisujemy wartość należnego 1% odpisu
W rubryce 128 – wpisujemy cel szczegółowy np. dla PZ Nr 3 STiO w Oświęcimiu


PIT-36 – DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA (FIRMA)

 

PIT_36_2010

W rubryce 305 wpisujemy nr KRS, czyli -0000052078
W rubryce 306 wpisujemy wartość należnego 1% odpisu
W rubryce 307 – wpisujemy cel szczegółowy np. dla PZ Nr 3 STiO w Oświęcimiu

PIT-36 L – PODATEK LINIOWY
dla PZ Nr 3 STiO w Oświęcimiu
dla PZ Nr 3 STiO w Oświęcimiu

 

PIT_36L_2010

W rubryce 105 wpisujemy nr KRS, czyli - 0000052078
W rubryce 106 wpisujemy wartość należnego 1% odpisu
W rubryce 107 – wpisujemy cel szczegółowy np. dla PZ Nr 3 STiO w Oświęcimiu


 PIT-37 – PRACA, EMERYTURA

 

PIT_37_2010

W rubryce 124 wpisujemy nr KRS, czyli -0000052078
W rubryce 125 wpisujemy wartość należnego 1% odpisu
W rubryce 126 – wpisujemy cel szczegółowy np. dla PZ Nr 3 STiO w Oświęcimiu


PIT-38 – KAPITAŁ (AKCJE, OBLIGACJE)
dla PZ Nr 3 STiO w Oświęcimiu

 

PIT_38_2010

W rubryce 58 wpisujemy nr KRS, czyli -0000052078
 W rubryce 59 wpisujemy wartość należnego 1% odpisu
W rubryce 60 – wpisujemy cel szczegółowy np. dla PZ Nr 3 STiO w Oświęcimiu


PIT-39 – NIERUCHOMOŚCI
dla PZ Nr 3 STiO w Oświęcimiu

 

PIT_39_2010

W rubryce 51 wpisujemy nr KRS, czyli -0000052078
W rubryce 52 wpisujemy wartość należnego1% odpisu
W rubryce 53 – wpisujemy cel szczegółowy np. dla PZ Nr 3 STiO w Oświęcimiu 
Następnie złóż PIT i zapłać ewentualny należny podatek.  Wypełniony  formularz składasz osobiście lub wysyłasz do Urzędu Skarbowego. I to wszystko. Pieniądze -1% podatku należnego- na konto wybranej przez Ciebie organizacji przekaże Urząd Skarbowy w terminie 3 miesięcy.

Podstawa prawna: Art. 45, ust. 5c, ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowymod osób fizycznych (Dz.U.00.14.176 z późn.zm.) 

Serdecznie Dziękujemy!

 

 

VIII Powiatowy Internetowy Konkurs Biologiczny

VIII Powiatowy Internetowy Konkurs Biologiczny

VIII Powiatowy Internetowy Konkurs Biologiczny



UWAGA!!!
FINAŁ odbędzie się 04.04.2011 r. o godz. 1200 w pracowni komputerowej 218.

UWAGA!!!
ETAP I przedłużony do 13.02.2011 r. !!!



INFORMACJE

REGULAMIN

ETAP I: Komórka - skład chemiczny i struktura

ETAP II: Genetyka

ETAP III: Ekologia

FINAŁ

WYNIKI



©2011 mgr Lucyna Konior & mgr Maciej Buliński

 

Szkolenia i Egzaminy ECDL

Od kilku lat w naszej szkole odbywają się szkolenia i kursy przygotowujące uczniów do uzyskiwania certyfikatu ECDL (Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych). Kursy te najczęściej są dotowane z funduszy Unii Europejskiej i uczniowie zupełnie za darmo mają możliwość uzyskania międzynarodowego certyfikatu. Uczniowie mają możliwość przystępowania w naszej szkole do egzaminów ECDL ponieważ posiadamy certyfikowane Laboratorium Edukacyjne ECDL .

logo_pti logo_ecdl logo_kce

Czym jest ECDL:

Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL - European Computer Driving Licence) jest certyfikatem, który poświadcza, że jego posiadacz zdał pomyślnie teoretyczny egzamin sprawdzający wiedzę w zakresie podstawowych pojęć technologii informatycznej i sześć egzaminów praktycznych sprawdzających umiejętność obsługi komputera.

Zasięg:
Certyfikat jest obecnie honorowany w 146 krajach, można go zdawać w 38 językach, posiada go 6,5 mln ludzi na świecie.

Ważne rekomendacje:

  • Na Węgrzech i w Hiszpanii ECDL jest obowiązującym standardem w administracji publicznej
  • W Wielkiej Brytanii ECDL jest wymagany od wszystkich pracowników służby zdrowia
  • W Norwegii ECDL jest obowiązkowy dla pracowników firm ubezpieczeniowych
  • We Włoszech, Szwajcarii i Egipcie na podstawie umów rządowych ECDL jest standardem w programach edukacyjnych

ECDL w Polsce:

Od 1996 roku ECDL jest dostępny w Polsce i funkcjonuje pod nazwą Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych. Siedziba ECDL znajduje się w Dublinie - www.ecdl.com, zaś polskie Biuro ECDL znajduje się w Warszawie - www.ecdl.com.pl.

Gdzie zdawać:

Egzaminy ECDL można zdawać tylko przed akredytowanymi egzaminatorami w certyfikowanych laboratoriach, które współpracują z Centrami ECDL. Nad wszystkim czuwa Polskie Biuro ECDL.


Co daje ECDL Pracodawcy:

  • ujednolicenie wymagań wobec pracowników,
  • wzrost efektywności pracy,
  • gwarancję umiejętności.

Co daje ECDL Pracownikowi:

  • potwierdzenie umiejętności,
  • szansę na rynku pracy - praca w firmie europejskiej bądź międzynarodowej lub też w administracji państwowej,
  • ECDL w UNII EUROPEJSKIEJ jest znacznie bardziej spopularyzowany niż w Polsce, sam fakt jego posiadania jest wystarczającym dowodem tego, że pracownik posiada odpowiednie kompetencje.

Certyfikat ECDL zachowuje swoją ważność bezterminowo.

Przydatne linki:
http://www.ecdl.org/ - Fundacja ECDL
http://www.ecdl.com.pl/ - Polskie Biuro ECDL
http://www.ecdl.malopolska.pl/ - Krakowskie Centrum Egzaminacyjne
http://www.pti.org.pl/ - Polskie Towarzystwo Informatyczne

 

Organizacja roku szkolnego 2023/2024

Organizacja roku szkolnego 2023/2024:

 

Rok szkolny 2023/2024

01.09.2023r. – 31.08.2024r.

Rozpoczęcie zajęć dydaktyczno- wychowawczych

4.09.2023r.

Zakończenie zajęć dydaktyczno- wychowawczych dla klas maturalnych

26.04.2024r.

Zakończenie zajęć dydaktyczno- wychowawczych dla pozostałych klas

21.06.2024r.

Zimowa przerwa świąteczna

23.12.2023r. – 31.12.2023r.

Wiosenna przerwa świąteczna

28.03.2024r. – 2.04.2024r.

Ferie zimowe

12 – 25.02.2024r.

Dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych

·       Dzień Edukacji Narodowej – 14.10.2023r. (sobota)

Technikum 10

·       4 dni maja 2024r. matury

·       2 dni matura próbna

·       2 dni stycznia 2024r. egzamin zawodowy

·       2 dni czerwca 2024r. egzamin zawodowy

Szkoła Branżowa 10

·       4 dni maja 2024r. matury

·       2 dni matura próbna

·       2 dni stycznia 2024r. egzamin zawodowy

·       2 dni czerwca 2024r. egzamin zawodowy

Rok szkolny dzieli się na dwa okresy:

I semestr

04.09.2023r. – 22.12.2023r.

II semestr

02.01.2024r. – 21.06.2024r.

II semestr klasy maturalne

02.01.2024r. – 26.04.2024r.

Dni proponowane do odpracowania

2 maja 2024r.

Egzamin maturalny

zgodnie z harmonogramem CKE:

·       sesja majowa: od 7.05.2024r.

·       sesja sierpniowa (poprawkowa): 20-21.08.2024r.

Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie: etap pisemny i etap praktyczny

zgodnie z harmonogramem CKE:

·       sesja zimowa – styczeń 2024r.

·       sesja letnia – czerwiec 2024r.

 

Terminarze spotkań z rodzicami:

         

lp

data

szkoły

problematyka

przygotowuje

1.

wrzesień 2023r.

wszystkie klasy

Spotkanie rodziców z dyrekcją, wychowawcami i zapoznanie z:

·       aktami prawnymi regulującymi pracę PCKTiB,

·       procedurami egzaminacyjnymi,

·       wymaganiami egzaminacyjnymi niezbędnymi do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych

·       sposobami sprawdzania osiągnięć edukacyjnych,

·       warunkami i trybem otrzymywania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych,

·       warunkami i sposobem oraz kryteriami oceniania zachowania,

·       warunkami i trybem otrzymywania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfika-cyjnej z zachowania,

·       ustalenie planu współpracy szkoły i rodzi-ców w celu wyeliminowania agresji, zapewnienia bezpieczeństwa,

·       podstawą programową Wychowanie do życia w rodzinie.

dyrekcja

wychowawcy,

pedagog,

nauczyciel wdż

2.

listopad 2023r.

wszystkie klasy

Wywiadówki informacyjne.

wychowawcy,

nauczyciele

3.

grudzień 2023r.

wszystkie klasy

Informacje wychowawców o ocenach śródrocznych.

wychowawcy

 

marzec 2024r.

klasy maturalne

Konsultacje z rodzicami uczniów klas maturalnych zagrożonych ocenami niedostatecznymi.

wychowawcy

6.

kwiecień/maj 2024r.

wszystkie klasy

Wywiadówki informacyjne/konsultacje z rodzicami.

wychowawcy,

nauczyciele

7.

kwiecień 2024r.

klasy kończące szkołę

Informacja na temat przewidywanych ocen końcowych – zgodnie z Systemem Oceniania Wewnątrzszkolnego.

wychowawcy

8.

czerwiec
2024r.

pozostałe klasy

Informacja na temat przewidywanych ocen rocznych – zgodnie z Systemem Oceniania Wewnątrzszkolnego.

wychowawcy

 

Godziny lekcyjne

Od dnia 09.11.2010 obowiązywać będzie nowy układ przerw zgodnie z poniższą tabelą

Lp. lekcja
czas trwania przerwy
1
07:20-08:05
 
5 minut
2
08:10-08:55
 
5 minut
3
09:00-09:45
 
10 minut
4
09:55-10:40
 
5 minut
5
10:45-11:30
 
15 minut
6
11:45-12:30
 
5 minut
7
12:35-13:20
 
5 minut
8
13:25-14:10
 
5 minut
9
14:5-15:00
 
5 minut
10
15:05-15:50
 
5 minut
11
15:55-16:40
 
5 minut
12
16:45-17:30
 
 

Technik Logistyk - Porty i Terminale

t logistyk

Działalność logistyczna jest realizowana w każdym przedsiębiorstwie. To sprawia, że zawód logistyka (technika logistyka) jest coraz bardziej poszukiwany. Absolwentów logistyki możemy spotkać na stanowiskach w firmach produkcyjnych, handlowych, transportowych, usługowych i jednostkach samorządu terytorialnego. Mogą tam pracować jako specjaliści do spraw :

  • sprzedaży i prognozowania popytu,
  • planowania zakupów,
  • planowania produkcji i zapasów,
  • systemów informatycznych wspomagających logistykę,
  • transportu, opakowań,
  • gospodarki odpadami,
  • handlu elektronicznego.

TECHNIKA + INFORMATYKA + EKONOMIA = LOGISTYKA

Wybierając ten kierunek, zyskujesz dogłębną wiedzę z zakresu logistyki, transportu, ekonomii, magazynowania, informatyki. Poszerzysz także swoją wiedzę z zakresu języków obcych: angielskiego, niemieckiego, rosyjskiego o słownictwo ogólne i techniczne związane ze specyfiką zawodu.
Zadania zawodowe logistyka to:

  • przygotowywanie procesu logistycznego,
  • przygotowywanie taryf przewozowych, spedycyjnych i ustalanie należności za usługi logistyczne,
  • sporządzanie dokumentów logistycznych oraz zawieranie umów sprzedaży usług logistycznych w co najmniej dwóch językach obcych,
  • prowadzenie rozliczeń i rachunków ze spedytorami, klientami zagranicznymi i krajowymi,
  • analizowanie kosztów dostawy i magazynowania oraz podstawowych parametrów wydajności procesów magazynowych,
  • organizowanie pracy własnej na stanowisku logistycznym zgodnie z zasadami ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska,
  • organizowanie przyjęcia i wydania towarów z magazynu,
  • organizowanie recyklingu i utylizacji odpadów w działalności logistycznej.
  • zarządzanie zapasami i ustalanie planu dostaw w działalności logistycznej,
  • zarządzanie zespołami ludzi w działalności logistycznej,
  • ocenianie jakości świadczonych usług logistycznych i efektywności podejmowanych działań,
  • organizowanie logistyki miejskiej.

Organizujemy wycieczki np. na targi logistyczne, do zakładów pracy. Nasi uczniowie są finalistami olimpiad logistycznych.

 

W trakcie nauki w technikum uczeń będzie zdawał zewnętrzne egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe. Absolwent otrzyma dyplom potwierdzający uzyskane kwalifikacje zawodowe :

TECHNIK LOGISTYK

333107

K1

 

SPL.01.

 Obsługa magazynów

K2

 

SPL.04.

Organizacja transportu

W przyszłości tak jak wielu naszych absolwentów możesz kontynuować naukę na uczelniach technicznych i ekonomicznych na kierunku logistyka.

 

Regulamin VII Powiatowego Konkursu z Fizyki i Astronomii Fizyka wokół nas

Regulamin VII Powiatowego Konkursu z Fizyki i Astronomii „Fizyka wokół nas”

Konkurs przedmiotowy z fizyki i astronomii dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych ma na celu rozwijanie i wykrywanie uzdolnień uczniów, pobudzanie twórczego myślenia i lepszego przygotowania uczniów do nauki w szkołach wyższych.

  1. Organizatorem konkursu jest: Powiatowy Zespół Nr 3 Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. por. St. Jasieńskiego w Oświęcimiu we współpracy z MCDN Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Oświęcimiu.
  2. Patronat nad konkursem sprawuje Starosta Powiatu Oświęcimskiego i Małopolskie Kuratorium Oświaty.
  3. Informację o udziale uczniów w VII Powiatowym Konkursie z Fizyki i Astronomii należy przesłać drogą pocztową i poprzez e-meil do 3 marca 2010r. (zał. 1) do Przewodniczącej Międzyszkolnej Komisji Konkursowej na adres:  

MCDN ODN w Oświęcimiu - Zespół Doradców Metodycznych
32 – 600 Oświęcim  ul. Bema 4   
(VII Powiatowy Konkurs z Fizyki i Astronomii – Anna Maziarz)  

a_maziarz(at)poczta.onet.pl

*proszę podać adres zwrotny e-meil, na który zostaną przesłane pytania do etapu szkolnego konkursu
(najlepiej Przewodniczącego Szkolnej Komisji Konkursowej)

  1. Organizacja konkursu:

Etap

Odpowiedzialny

Organizator

Termin  

Miejsce

Sprawdzanie prac

Ogłoszenie wyników

 

I szkolny

  • dyrektor szkoły,
  • lub osoba przez niego upoważniona (nauczyciel fizyki)

Szkolna Komisja Konkursowa
(SzKK)

17 marzec 2010r.

szkoły powiatowe – bazowe dla danych uczniów

Szkolna Komisja Konkursowa
(SzKK)

SzKK informuje uczniów o liczbie zdobytych punktów i kwalifikacji uczniów do II etapu.
SzKK przesyła skrócony protokół z przebiegu konkursu  do MCDN ODN w Oświęcimiu do Przewodniczącej MKK do 24 marca 2010r.

 

II międzyszkolny

  • Przewodniczący MKK – doradca metodyczny     z fizyki            w powiecie oświęcimskim

Międzyszkolna
Komisja Konkursowa
(MKK)

14 kwietnia 2010r.

PZNr3STiO w Oświęcimiu

Międzyszkolna
Komisja Konkursowa
(MKK)

MKK informuje uczniów o liczbie zdobytych punktów w II etapie konkursu,  sporządza listę finalistów i laureatów.

  1. Podsumowanie wyników konkursu:

Forma

Odpowiedzialny

Organizator

Termin

Miejsce

„VI Seminarium z Fizyki i Astronomii”

Anna Maziarz - doradca metodyczny z fizyki w powiecie oświęcimskim

PZNr3STiO
w Oświęcimiu i MCDN ODN w Oświęcimiu

kwiecień – czerwiec  2010

duża sala wykładowa                   w Oświęcimiu

  1. Zadania organizatora konkursu w I etapie szkolnym:
  •  
    • poinformowanie uczniów o regulaminie konkursu,
    • powołanie SzKK składającej się z co najmniej dwóch nauczycieli w tym nauczyciela fizyki jako przewodniczącego,
    • przeprowadzenie szkolnego etapu konkursu,
    • ocena prac konkursowych,
    • wyłonienie zwycięzców etapu szkolnego (mających maksymalną ilość punktów),
    • przesłanie skróconego protokołu konkursowego (zał. 2) wraz z listą uczniów, którzy zostali zakwalifikowani do II etapu konkursu (nadanie przesyłki najpóźniej do 24 marca 2010r.– decyduje data stempla pocztowego) na adres Przewodniczącej MKK (wyżej wymieniony).
  1. Zasady wyłaniania uczestników do II etapu konkursu:
  •  
    • uczestnikiem II etapu konkursu zostaje maksymalnie 6 uczniów z danej szkoły wyłonionych przez SzKK,
    • uczeń zakwalifikowany przez SZKK do II etapu, powinien wraz legitymacją szkolną  przybyć pod opieką opiekuna na II etap konkursu (bez konieczności dodatkowego zawiadamiania) na własny koszt.
  1. Finaliści i laureaci VI Powiatowego Konkursu z Fizyki i Astronomii „Fizyka wokół nas”:
  •  
    • laureatami konkursu zostaje 6 uczniów ( 3 uczniów z klas o 3-5 godzinnym cyklu nauczania fizyki z astronomią i 3 uczniów z klas w których przewidziano 6 i więcej godzin w cyklu nauczania). Laureaci otrzymują nagrody książkowe,
    • w konkursie przewidziano wyróżnienia dla najlepszych uczniów ze szkół biorących udział w konkursie, wyróżnieni uczniowie otrzymują dyplomy i w miarę możliwości inne nagrody,
    • odwołania od decyzji MKK można składać w terminie do 7 dni od daty ogłoszenia wyników do Przewodniczącej MKK.
  1. Międzyszkolna Komisja Konkursowa:
  •  
    • skład komisji:

Przewodniczący:

  • Anna Maziarz PZNr 3

       doradca metodyczny z fizyki w powiecie oświęcimskim

Z-ca Przewodniczącego:

  • Wojda Teresa  PZNr 4

Członkowie:

  • Sławomir Morys PZNr 1

 

  • Krzysztof Saroski PZNr 9
  •  
    • członkiem komisji sprawującym nadzór nad merytoryczną stroną zadań etapu I i II jest mgr Jan Wikłacz .
  1. Zadania Międzyszkolnej Komisji Konkursowej:
  •  
    • przygotowanie zadań konkursowych I i II etapu konkursu,
    • analiza protokołów nadesłanych przez SKK, przygotowanie dokumentacji do II etapu międzyszkolnego,
    • przeprowadzenie II etapu międzyszkolnego, w tym ocenienie prac oraz wyłonienie laureatów i uczniów wyróżnionych,
    • pozyskanie sponsorów i nagród,
    • przygotowanie VI Seminarium z Fizyki na którym zostaną ogłoszone wyniki konkursu i wręczone nagrody laureatom i uczniom wyróżnionym,
    • przygotowanie do publikacji materiałów konkursowych.
  1. Tematyka konkursu (zadania etapu I i II oparte będą na treściach podstawy programowej fizyki i astronomii):
  •  
    • I etap:
      • kinematyka (ruch prostoliniowy jednostajny, ruch prostoliniowy jednostajnie zmienny, ruch jednostajny po okręgu),
      • dynamika ( zasady dynamiki Newtona dla ruchów postępowych, opory ruchu, ogólna postać II zasady dynamiki Newtona, pęd, zasada zachowania pędu – w układach inercjalnych),
      • praca moc, energia mechaniczna, zasada zachowania energii mechanicznej,
      • astronomia,
  •  
    • II etap:
      • materiał obowiązujący w I etapie,
      • oddziaływania grawitacyjne.
  1. Zadania na konkurs mogą przesyłać nauczyciele ze szkół, z których uczniowie będą brali udział w konkursie na adres przewodniczącej MKK:
  •  
    • zadania testowe wraz z poprawną odpowiedzią,
    • zadania otwarte wraz ze schematem punktowania (zał. 3 ).
  1. Zasady konkursu:
  •  
    • I etap konkursu:
  •  
    •  
      • pytania będą w formie 20 zadań testowych, czas na rozwiązanie 90 minut,
  •  
    • II etap konkursu:
  •  
    •  
      • pytania będą w formie 3 z 5 zadań otwartych( uczeń będzie miał do wyboru 3 zadania z 5), na rozwiązanie zadań przeznaczono 2 godziny zegarowe (120 minut):
  •  
    •  
      •  
        • rozwiązując zadania należy wykonać i zapisać wszystkie niezbędne etapy rozwiązania, starając się o ich odpowiednie skomentowanie, zarówno za pomocą rysunku, jak i komentarza słownego,
        • należy dbać o czytelność pracy (nie wolno używać korektorów, koloru zielonego, jak i czerwonego),
        • uczeń może posługiwać się kalkulatorem (z wyłączeniem kalkulatorów graficznych i programowalnych) oraz dołączoną do zestawu zadań kartą wzorów i stałych fizycznych,
  •  
    •  
      • ocenianie prac:
  •  
    •  
      •  
        • rozwiązania poszczególnych zadań będą punktowe według schematu punktowania,
        • szczególną uwagę oceniający będą zwracali na:
  •  
    •  
      •  
        •  
          • wymóg podania w rozwiązaniu wyniku wraz z jednostką (wartość liczbowa może być podana w zaokrągleniu),
          • poprawne sporządzenie wykresu, opis i wyskalowanie osi,
          • zadania, w których pominięcie cząstkowych obliczeń lub prezentacji sposobu rozumowania może spowodować utratę punktów.
  1. Proponowana literatura:
  •  
    • Lech Falandysz, Zbiór Zadań, Zakres Podstawowy, część I, II, III, Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON, Rumia 2002r. ,
    • Lech Falandysz, Zbiór Zadań, Zakres Rozszerzony, część I, II, Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON, Rumia 2002r., Gdańsk 2003r.,
    • B. Mendel, J. Mendel, Fizyka i Astronomia, Zbiór Zadań 1, Nowa Era Cambridge,
    • B. Mendel, J. Mendel, Zbiór zadań z fizyki dla klasy I szkół średnich, WSiP, Warszawa 1997r.,
    • K. Chyla, Zbiór prostych zadań z fizyki dla uczniów szkół średnich, Wydawnictwo ZamKor,                                  Kraków 1998r.,
    • J.  Salach, Zbiór zadań z fizyki dla uczniów klas licealnych o poszerzonym programie fizyki, Zamkom, Kraków 2003r.,
    • W. Morszczuk, J. Salach, Zbiór zadań dla szkół ponadgimnazjalnych kurs podstawowy z elementami kursu podstawowego, cz. 1 i 2 , Zamkom, 2004,
    • K. Chyla, Fizyka, Zbiór zadań testowych dla uczniów szkół średnich, Wydawnictwo DEBIT,
    • M. Kozielski, Fizyka, Zadania dla uczniów szkół średnich i kandydatów na studia wyższe, Wydawnictwo M. J. Kozielski, Warszawa 2002r.,
    • W. M Kwiatek, I Wroński, Fizyka i astronomia, Zbiór zadań, dla LO, LP i T, WSiP, Warszawa 2002r.
    • B. Górska, B. Józefiak, W. Kwiatek, J. Rawicki, J. Ślusarz, I. Wroński, Fizyka – zbiór zadań maturalnych, Wydawnictwo szkolne OMEGA, 2005,
    • Encyklopedia Wszechświat PWN. 

Dodatkowe informacje dla nauczycieli fizyki !

                Wszyscy członkowie Komisji Konkursowej pracują w komisji społecznie. Nauczyciele, którzy chcieliby uczestniczyć w pracach Komisji Konkursowej lub z nią współpracować (ocena prac konkursowych, pozyskiwanie sponsorów, przygotowanie materiałów do publikacji, ewentualna współpraca przy kolejnej edycji konkursu, ewentualnie inne propozycje) proszeni są o kontakt z Przewodniczącą Międzyszkolnej Komisji Konkursowej. 

e-mail:    a_maziarz(at)poczta.onet.pl

listowny: MCDN ODN w Oświęcimiu
 ul. Bema 4
 32 – 600 Oświęcim

telefoniczny: (033) 84 44 314    fax : 84 44 293

 

Obchody 50-lecia istnienia szkoły

b_280_0_16777215_00_images_stories_rozne_banner_poziomy.jpg

Plan obchodów 50-lecia szkoły:

13 stycznia 2010

  • 12.00 - Msza Święta w Kościele Miłosierdzia Bożego w Oświęcimiu.
  • 13.30 - Wmurowanie i poświęcenie tablicy upamiętniającej zmarłych nauczycieli i pracowników Powiatowego Zespołu Nr 3 Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. por. Stefana Jasieńskiego na Cmentarzu Parafialnym w Oświęcimiu.

14 stycznia 2010

  • 11.00 - Spektakl słowno-muzyczny "Śladami wspomnień. Drogami wartości"...
  • 13.00 - Otwarcie wystawy "Śladami wspomnień" dokumentującej historię placówki w Powiatowym Zespole Nr 3 Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im .por. Stefana Jasieńskiego.
  • 14.00 - Spotkanie absolwentów z nauczycielami i pracownikami szkoły.

 

Serwis ABSOLWENCI:

Serdecznie zapraszamy wszystkich i absolwentów i osoby związane z Naszą Szkołą do odwiedzenia serwisu absolwenci.pz3.edu.pl, gdzie można przejrzeć listy absolwentów z całego okresu funkcjonowania placówki. Na stronie zobacz można również zdjęcia przedstawiające ewolucję jaką przez te wszystkie lata przeszedł obecny Powiatowy Zespół Nr 3.

 

Relacja z obchodów 50-lecia istnienia Naszej Szkoły

b_280_0_16777215_00_images_rsgallery_original_DSCF5666.jpgJubileusz szkoły jest okazją do wspomnień, które choć minione, zawsze pozostają w pamięci. Chociaż czas je porządkuje, czasem dodaje blasku, jednak dźwięk szkolnego dzwonka przywołuje ponownie te chwile.

Tak było w właśnie 14 stycznia 2010 r. w sali OCK, gdzie uczniowie, absolwenci, grono pedagogiczne Powiatowego Zespołu Nr3 Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. por. S. Jasieńskiego oraz zaproszeni goście zgromadzili się, by powspominać dzieje szkoły, która od półwiecza wpisana jest w historię Oświęcimia.

Na uroczystość przybyli min. posłowie Ziemi Oświęcimskiej Janusz Chwierut i Stanisław Rydzoń, przedstawiciele organu prowadzącego szkolę starosta oświęcimski Józef Kała i wicestarosta Józef Krawczyk, przewodniczący Rady Powiatu Andrzej Kacorzyk oraz radni powiatowi. Obecni byli przedstawiciele kuratorium wraz z dyrektor Delegatury Wadowickiej Małopolskiego Kuratorium Oświaty Haliną Cimer, dyrektorzy szkół ponadgimnazjalnych, byli pracownicy szkoły i wszyscy jej sympatycy.

b_280_0_16777215_00_images_rsgallery_original_DSCF5704.jpgDyr Teresa Piskorska przyjęła życzenia od starosty oświęcimskiego, który w imieniu organu prowadzącego przekazał szkole prezent - tablicę multimedialną, która wzbogaci wyposażenie powiatowej naszej placówki. Wszelkiej pomyślności i dalszego dynamicznego rozwoju życzyli społeczności szkolnej posłowie J.Chwierut i S. Rydzoń. Wzruszającym momentem było przekazanie na ręce pani dyrektor daru od współpracujących z PZ3 pracowników naukowych Państwowego Muzeum Auschwitz- Birkenau dr A. Cyry i dr Jerzego Dębskiego publikacji związanych z patronem Trójki por. Stefanem Jasieńskim - Kadra dowódcza SZP-ZWZ-AK w Konzentrationslager Auschwitz-Birkenau 1940-1945 oraz wydany przez PMA-B komiks edukacyjny , którego rysownikiem jest uznany na świecie absolwent PZ3 Arkadiusz Klimek.

b_280_0_16777215_00_images_rsgallery_original_DSCF5785.jpgWszyscy z zainteresowaniem wysłuchali krótkiej historii szkoły, odczytanej przez ucznia technikum Mateusza Dejkę, po czym obejrzeli spektakl "Śladami wspomnień. Drogami wartości...". To przejmujące i skłaniające do refleksji nad życiem i przemijaniem widowisko przygotowali uczniowie Trójki pod opieką i według scenariusza polonistek Doroty Oleksy, Małgorzaty Główczyk i Anny Herman. Młodzi artyści zyskali pełne uznanie widowni a ich występ często przerywały gromkie brawa. Publiczność szczególnie wyróżniła śpiew utalentowanej licealistki Magdaleny Błazenek oraz absolwentki Anny Sroki. Wzruszenie na twarzach gości wywołała multimedialna prezentacja złożona z archiwalnych zdjęć dokumentujących 50 lat z życia szkoły. Jedni mogli rozpoznać siebie sprzed lat, inni, młodsi ocenić, jak bardzo zmieniła się ta placówka w ciągu minionego półwiecza.

b_280_0_16777215_00_images_rsgallery_original_DSCF5808.jpgDalsza część uroczystości odbyła się już w murach szkoły – jubilatki przy ulicy Leszczyńskiej. Goście oraz przybyli absolwenci mieli okazję spotkać się i wspólnie powspominać, oglądając specjalnie przygotowaną na tę okoliczność wystawę fotograficzną. Śladami wspomnień. Szczególnych wzruszeń dostarczyło oglądanie zdjęć koleżanek i kolegów sprzed lat, zdjęć z wycieczek, studniówki, odnajdywanie wizerunku wychowawcy... Trudno bowiem być obojętnym wobec miejsca, w którym zostawiło się część życia.

Święto szkoły stało się też okazją do zaprezentowania osiągnięć uczniów. Ściany szkoły zdobiły dyplomy, medale i puchary uzyskane przez uczniów w minionych latach oraz te zdobywane obecnie.

Dzień wcześniej uczniowie i pracownicy szkoły uczcili pamięć zmarłych koleżanek i kolegów. Uczestniczyli w mszy świętej w kościele Miłosierdzia Bożego w Oświęcimiu. Wzięli tez udział w poświeceniu i wmurowaniu na Cmentarzu Parafialnym ufundowanej przez siebie tablicy, upamiętniającej zmarłych nauczycieli i pracowników Powiatowego Zespołu Nr 3 Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. por. Stefana Jasieńskiego.

b_280_0_16777215_00_images_rsgallery_original_DSCF5619.jpg b_280_0_16777215_00_images_rsgallery_original_DSCF5608-1.jpg

Więcej zdjęć do obejrzenia w galerii:


Zapraszamy do obejrzenia spektaklu "Śladami wspomnień. Drogami wartości...". W nagraniu brakuje niestety występu Anny Sroki z piosenką "Zegarmistrz światła".

 

 
 
 
 
 

Powiatowy Konkurs z Języka Polskiego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

 b_280_0_16777215_00_images_stories_logo_granice_mojego.jpg

"Granice mojego języka są granicami mojego świata"

(Ludwik Wittgenstein)

Poniżej znajdują się informacje na temat kolejnych edycji konkursu. Udostępniamy zestawy pytań z lat poprzednich, regulamin konkursu, szczegółowe informacje na temat bieżącej edycji.

Konkursowi patronują:

Starosta Powiatu Oświęcimskiego,

Katedra Literatury i Kultury Polskiej,
Katedra Komunikacji Medialnej,
Public Relations i Edukacji Językoznawczej
Akademii Techniczno – Humanistycznej w Bielsku-Białej,

Wydawnictwo STENTOR

 

XI Powiatowy Konkurs z Języka Polskiego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Regulamin XI Powiatowego Konkursu z Języka Polskiego

dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

„Granice mojego języka są granicami mojego świata”

(Ludwik Wittgenstein)

w roku szkolnym 2016/2017

Konkurs przedmiotowy z języka polskiego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych ma na celu popularyzację wiedzy o języku ojczystym oraz jego roli w zachowaniu kultury i tożsamości narodowej. Ma także wyzwalać twórczą aktywność młodzieży, budzić i rozwijać w młodych ludziach przeżycia estetyczne.

  1. Organizatorem konkursu jest Powiatowy Zespół Nr 3 Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. por. Stefana Jasieńskiego w Oświęcimiu, doradca metodyczny z języka polskiego przy MCDN ODN w Oświęcimiu oraz nauczyciele języka polskiego szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Oświęcimskiego.
  2. Patronat nad konkursem sprawuje Małopolski Kurator Oświaty, Starosta Powiatu Oświęcimskiego, Katedra Literatury i Kultury Polskiej, Katedra Teorii i Praktyk Komunikacji Akademii Techniczno – Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz Wydawnictwo STENTOR.
  3. Informacje o udziale uczniów w XI Powiatowym Konkursie z Języka Polskiego należy przesyłać do 24 lutego 2017 roku (zał.1 lub pisemna informacja zawierająca dane szkoły oraz skład komisji konkursowej ) na adres poczty elektronicznej:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  1. Organizacja konkursu:
Etap

Odpowiedzialny

Organizator

Termin

Konkursu

Miejsce

Konkursu

Sprawdzanie

Konkursu

Ogłoszenie wyników
I szkolny Dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel języka polskiego

Szkolna Komisja Konkursowa

(SZKK)

marzec

2017 (pro-ponowany termin 15 III (środa)

szkoły

powiatowe bazowe dla uczniów

Szkolna Komisja Konkursowa SZKK informuje uczniów o liczbie zdobytych punktów i kwalifikuje do II etapu (przesyła skrócony protokół do przewodniczącej MKK do 22 III (środa).
II między-szkolny Przewodniczący MKK – doradca metodyczny z języka polskiego

Międzyszkolna Komisja Konkursowa

(MKK)

Marzec2017 (propo-nowany termin 28 III wtorek) Powiatowy Zespół Nr 3 STiO Oświęcim

Międzyszkolna

Komisja

Konkursowa

MKK informuje uczniów o liczbie punktów uzyskanych w II etapie, sporządza listę laureatów.
  1. Zadania organizatora konkursu w I etapie szkolnym:
  1. poinformowanie uczniów o regulaminie konkursu,
  2. powołanie SZKK składającej się z co najmniej 2 nauczycieli języka polskiego,
  3. przeprowadzenie szkolnego etapu konkursu,
  4. ocena prac konkursowych,
  5. wyłonienie zwycięzców etapu szkolnego (mających maksymalną liczbę punktów),
  6. przesłanie skróconego protokołu konkursowego (zał.2) wraz z listą uczniów, którzy zostali zakwalifikowani do II etapu konkursu (najpóźniej do 22 marca 2017) na adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  1. Zasady wyłaniania uczestników II etapu konkursu:
    1. uczestnikiem II etapu konkursu zostaje maksymalnie 5 uczniów z każdej szkoły wyłonionych przez SZKK,
    2. uczeń zakwalifikowany przez SZKK do II etapu powinien przybyć pod opieką nauczyciela na II etap konkursu bez dodatkowego zawiadamiania na własny koszt (uczeń jest zobowiązany do zabrania ze sobą legitymacji szkolnej).
  1. Laureaci konkursu:
    1. laureatami konkursu zostaje 3 uczniów, którzy w II etapie uzyskali największą liczbę punktów; laureaci otrzymują atrakcyjne nagrody ,
    2. odwołania od decyzji MKK można składać w terminie do 3 dni od daty ogłoszenia wyników do Przewodniczącej MKK.
  1. Międzyszkolna Komisja Konkursowa:
    1. skład komisji:

Przewodnicząca: Dorota Oleksy-Kurek   PZNr 3 doradca metodyczny z języka polskiego

Z-ca Przewodniczącego: Celina Mikołajek- wicedyrektor PZ Nr 3 w Oświęcimiu

Członkowie:

  • Anna Herman PZNr 3 w Oświęcimiu
  • Alicja Dudek PZNr 10 w Kętach
  • Joanna Formas PZNr 1 w Oświęcimiu
  1. członkiem komisji sprawującym nadzór nad merytoryczną stroną zadań etapu I i II jest dr Jarosław Pacuła pracownik naukowy Akademii Techniczno- Humanistycznej w Bielsku-Białej, adiunkt w Katedrze Komunikacji Medialnej, Public Relations i Edukacji Językoznawczej .
  1. Zadania Międzyszkolnej Komisji Konkursowej:
    1. przygotowanie zadań konkursowych I i II etapu,
    2. przeanalizowanie protokołów nadesłanych przez SZKK,
    3. przeprowadzenie II etapu międzyszkolnego, w tym ocenianie prac i wyłonienie laureatów,
    4. pozyskanie sponsorów i nagród,
    5. przygotowanie i przeprowadzenie II etapu konkursu oraz ogłoszenie jego wyników,
    6. przygotowanie stosownych zaświadczeń,
    7. przygotowanie do publikacji materiałów konkursowych.
  1. Tematyka konkursu:

wiadomości i umiejętności z poziomu rozszerzonego (mówić, czytać, przetwarzać).

  1. Zadania na konkurs mogą przesyłać nauczyciele (w formie pisemnej lub na dyskietce) ze szkół, z których uczniowie będą brali udział w konkursie:
    1. zadania testowe wraz z poprawną odpowiedzią,
    2. zadania otwarte wraz ze schematem punktowania.
  1. Zasady konkursu:
    1. I etap konkursu:
  • pytania będą w formie testu (16 zadań zamkniętych i otwartych), czas rozwiązania 45 minut; początek konkursu o tej samej godzinie dla wszystkich szkół biorących w nim udział,
  1. II etap konkursu:
  • pytania podobnie jak w etapie I będą w formie testu (20 zadań zamkniętych i otwartych) czas na rozwiązanie 60 minut.
  1. Wzory dokumentów konkursowych:
    1. formularz zgłoszeniowy,
    2. sprawozdanie z I etapu.

    

  1. Bibliografia dla uczniów przygotowujących się do konkursu:
  • Bralczyk J., Mówi się... Porady językowe profesora Bralczyka, Warszawa 2008.
  • Kołodziejek E., Poprawna polszczyzna w praktyce, Szczecin 1998.
  • Nowakowska B., Nowe połączenia wyrazowe we współczesnej polszczyźnie, Kraków 2005.
  • Poprawnie po polsku. Poradnik językowy PWN, red. A. Kubiak-Sokół, Warszawa 2007.
  • Przybylska R., O języku polskim, Kraków 2002.
  • K. Wyrwas, Katowice 2007.

Dodatkowe informacje dla nauczycieli!

           

Wszyscy nauczyciele pracują w Komisji Konkursowej społecznie. Nauczyciele, którzy chcieliby uczestniczyć w pracach Komisji Konkursowej lub z nią współpracować proszeni są o kontakt z Dorotą Oleksy-Kurek. Za pracę w Komisji nauczyciele otrzymają podziękowania oraz listy skierowane do Dyrekcji szkół, w których pracują.

Adres kontaktowy:

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

telefoniczny: 660 75 90 98

Załącznik1: Formularz zgłoszeniowy

Załącznik2: Skrócony protokół przebiegu

 

X Powiatowy Konkurs z Języka Polskiego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Regulamin X Powiatowego Konkursu z Języka Polskiego

dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

„Granice mojego języka są granicami mojego świata”

(Ludwik Wittgenstein)

w roku szkolnym 2015/2016

Konkurs przedmiotowy z języka polskiego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych ma na celu popularyzację wiedzy o języku ojczystym oraz jego roli w zachowaniu kultury i tożsamości narodowej. Ma także wyzwalać twórczą aktywność młodzieży, budzić i rozwijać w młodych ludziach przeżycia estetyczne.

  1. Organizatorem konkursu jest Powiatowy Zespół Nr 3 Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. por. Stefana Jasieńskiego w Oświęcimiu, doradca metodyczny z języka polskiego przy MCDN ODN w Oświęcimiu oraz nauczyciele języka polskiego szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Oświęcimskiego.
  2. Patronat nad konkursem sprawuje Małopolski Kurator Oświaty, Starosta Powiatu Oświęcimskiego, Katedra Literatury i Kultury Polskiej, Katedra Teorii i Praktyk Komunikacji Akademii Techniczno – Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz Wydawnictwo STENTOR.
  3. Informacje o udziale uczniów w X Powiatowym Konkursie z Języka Polskiego należy przesyłać do 12 lutego 2016 roku (zał.1 lub pisemna informacja zawierająca dane szkoły oraz skład komisji konkursowej ) na adres poczty elektronicznej:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  1. Organizacja konkursu:
Etap

Odpowiedzialny

Organizator

Termin

Konkursu

Miejsce

Konkursu

Sprawdzanie

Konkursu

Ogłoszenie wyników
I szkolny Dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel języka polskiego

Szkolna Komisja Konkursowa

(SZKK)

marzec

2016 (pro-ponowany termin 9 III (środa)

szkoły

powiatowe bazowe dla uczniów

Szkolna Komisja Konkursowa SZKK informuje uczniów o liczbie zdobytych punktów i kwalifikuje do II etapu (przesyła skrócony protokół do przewodniczącej MKK do 16 III (środa).
II między-szkolny Przewodniczący MKK – doradca metodyczny z języka polskiego

Międzyszkolna Komisja Konkursowa

(MKK)

Marzec2016 (propo-nowany termin 22 III wtorek) Powiatowy Zespół Nr 3 STiO Oświęcim

Międzyszkolna

Komisja

Konkursowa

MKK informuje uczniów o liczbie punktów uzyskanych w II etapie, sporządza listę laureatów.
  1. Zadania organizatora konkursu w I etapie szkolnym:
  1. poinformowanie uczniów o regulaminie konkursu,
  2. powołanie SZKK składającej się z co najmniej 2 nauczycieli języka polskiego,
  3. przeprowadzenie szkolnego etapu konkursu,
  4. ocena prac konkursowych,
  5. wyłonienie zwycięzców etapu szkolnego (mających maksymalną liczbę punktów),
  6. przesłanie skróconego protokołu konkursowego (zał.2) wraz z listą uczniów, którzy zostali zakwalifikowani do II etapu konkursu (najpóźniej do 16 marca 2016) na adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  1. Zasady wyłaniania uczestników II etapu konkursu:
    1. uczestnikiem II etapu konkursu zostaje maksymalnie 5 uczniów z każdej szkoły wyłonionych przez SZKK,
    2. uczeń zakwalifikowany przez SZKK do II etapu powinien przybyć pod opieką nauczyciela na II etap konkursu bez dodatkowego zawiadamiania na własny koszt (uczeń jest zobowiązany do zabrania ze sobą legitymacji szkolnej).
  1. Laureaci konkursu:
    1. laureatami konkursu zostaje 3 uczniów, którzy w II etapie uzyskali największą liczbę punktów; laureaci otrzymują atrakcyjne nagrody ,
    2. odwołania od decyzji MKK można składać w terminie do 3 dni od daty ogłoszenia wyników do Przewodniczącej MKK.
  1. Międzyszkolna Komisja Konkursowa:
    1. skład komisji:

Przewodnicząca: Dorota Oleksy-Kurek   PZNr 3 doradca metodyczny z języka polskiego

Z-ca Przewodniczącego: Celina Mikołajek- wicedyrektor PZ Nr 3 w Oświęcimiu

Członkowie:

  • Anna Herman PZNr 3 w Oświęcimiu
  • Alicja Dudek PZNr 10 w Kętach
  • Joanna Formas PZNr 1 w Oświęcimiu
  1. członkami komisji sprawującymi nadzór nad merytoryczną stroną zadań etapu I i II są dr Jarosław Pacuła pracownik naukowy Akademii Techniczno- Humanistycznej w Bielsku-Białej, adiunkt w Katedrze Komunikacji Medialnej, Public Relations i Edukacji Językoznawczej oraz Maria Nitkowa Konsultant MCDN ODN w Oświęcimiu.
  1. Zadania Międzyszkolnej Komisji Konkursowej:
    1. przygotowanie zadań konkursowych I i II etapu,
    2. przeanalizowanie protokołów nadesłanych przez SZKK,
    3. przeprowadzenie II etapu międzyszkolnego, w tym ocenianie prac i wyłonienie laureatów,
    4. pozyskanie sponsorów i nagród,
    5. przygotowanie i przeprowadzenie II etapu konkursu oraz ogłoszenie jego wyników,
    6. przygotowanie stosownych zaświadczeń,
    7. przygotowanie do publikacji materiałów konkursowych.
  1. Tematyka konkursu:

wiadomości i umiejętności z poziomu rozszerzonego (mówić, czytać, przetwarzać).

  1. Zadania na konkurs mogą przesyłać nauczyciele (w formie pisemnej lub na dyskietce) ze szkół, z których uczniowie będą brali udział w konkursie:
    1. zadania testowe wraz z poprawną odpowiedzią,
    2. zadania otwarte wraz ze schematem punktowania.
  1. Zasady konkursu:
    1. I etap konkursu:
  • pytania będą w formie testu (16 zadań zamkniętych i otwartych), czas rozwiązania 45 minut; początek konkursu o tej samej godzinie dla wszystkich szkół biorących w nim udział,
  1. II etap konkursu:
  • pytania podobnie jak w etapie I będą w formie testu (20 zadań zamkniętych i otwartych) czas na rozwiązanie 60 minut.
  1. Wzory dokumentów konkursowych:
    1. formularz zgłoszeniowy,
    2. sprawozdanie z I etapu.

    

  1. Bibliografia dla uczniów przygotowujących się do konkursu:
  • Bralczyk J., Mówi się... Porady językowe profesora Bralczyka, Warszawa 2008.
  • Kołodziejek E., Poprawna polszczyzna w praktyce, Szczecin 1998.
  • Nowakowska B., Nowe połączenia wyrazowe we współczesnej polszczyźnie, Kraków 2005.
  • Poprawnie po polsku. Poradnik językowy PWN, red. A. Kubiak-Sokół, Warszawa 2007.
  • Przybylska R., O języku polskim, Kraków 2002.
  • K. Wyrwas, Katowice 2007.

Dodatkowe informacje dla nauczycieli!

           

Wszyscy nauczyciele pracują w Komisji Konkursowej społecznie. Nauczyciele, którzy chcieliby uczestniczyć w pracach Komisji Konkursowej lub z nią współpracować proszeni są o kontakt z Dorotą Oleksy-Kurek. Za pracę w Komisji nauczyciele otrzymają podziękowania oraz listy skierowane do Dyrekcji szkół, w których pracują.

Adres kontaktowy:

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

telefoniczny: 660 75 90 98

Załącznik1: Formularz zgłoszeniowy

Załącznik2: Skrócony protokół przebiegu

                       

IX Powiatowy Konkurs z Języka Polskiego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Regulamin IX Powiatowego Konkursu z języka polskiego
dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych
„Granice mojego języka są granicami mojego świata”
(Ludwik Wittgenstein)
w roku szkolnym 2014/2015


Konkurs przedmiotowy z języka polskiego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych ma na celu popularyzację wiedzy o języku ojczystym oraz jego roli w zachowaniu kultury i tożsamości narodowej. Ma także wyzwalać twórczą aktywność młodzieży, budzić i rozwijać w młodych ludziach przeżycia estetyczne.

  1. Organizatorem konkursu jest Powiatowy Zespół Nr 3 Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. por. Stefana Jasieńskiego w Oświęcimiu, doradca metodyczny z języka polskiego przy MCDN ODN w Oświęcimiu oraz nauczyciele języka polskiego szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Oświęcimskiego.
  2. Patronat nad konkursem sprawuje Małopolski Kurator Oświaty, Starosta Powiatu Oświęcimskiego, Katedra Literatury i Kultury Polskiej, Katedra Teorii i Praktyk  Komunikacji  Akademii Techniczno – Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz Wydawnictwo STENTOR.
  3. Informacje o udziale uczniów w IX Powiatowym Konkursie z języka polskiego należy przesyłać do 6 marca 2015 roku (zał.1 lub pisemna informacja zawierająca dane szkoły oraz skład komisji konkursowej ) na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  4. Organizacja konkursu:

Etap

Odpowiedzialny

Organizator

Termin
Konkursu

Miejsce
Konkursu

Sprawdzanie
Konkursu

Ogłoszenie wyników

I szkolny

Dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel języka polskiego

Szkolna Komisja Konkursowa
(SZKK)

marzec
2015 (pro-ponowany termin 20 III (piątek)

 

szkoły
powiatowe bazowe dla uczniów

Szkolna Komisja Konkursowa

SZKK informuje uczniów o liczbie zdobytych punktów i kwalifikuje do II etapu (przesyła skrócony protokół do przewodniczącej MKK do 27 III (piątek).

II między-szkolny

Przewodniczący MKK – doradca metodyczny z języka polskiego

Międzyszkolna Komisja Konkursowa
(MKK)

Kwiecień 2015 (proponowany termin 14 IV wtorek)

Powiatowy Zespół Nr 3 STiO  Oświęcim

Międzyszkolna
Komisja
Konkursowa

MKK informuje uczniów o liczbie punktów uzyskanych w II etapie, sporządza listę laureatów.

  1. Zadania organizatora konkursu w I etapie szkolnym:
    • poinformowanie uczniów o regulaminie konkursu,
    • powołanie SZKK składającej się z co najmniej 2 nauczycieli języka polskiego,
    • przeprowadzenie szkolnego etapu konkursu,
    • ocena prac konkursowych,
    • wyłonienie zwycięzców etapu szkolnego (mających maksymalną liczbę punktów),
    • przesłanie skróconego protokołu konkursowego (zał.2) wraz z listą uczniów, którzy zostali zakwalifikowani do II etapu konkursu (najpóźniej do 27 marca 2015)  na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Zasady wyłaniania uczestników II etapu konkursu:
    • uczestnikiem II etapu konkursu zostaje maksymalnie 5 uczniów z każdej szkoły wyłonionych przez SZKK,
    • uczeń zakwalifikowany przez SZKK do II etapu powinien przybyć pod opieką nauczyciela na II etap konkursu bez dodatkowego zawiadamiania na własny koszt (uczeń jest zobowiązany do zabrania ze sobą legitymacji szkolnej).
  3. Laureaci konkursu:
    • laureatami konkursu zostaje 3 uczniów, którzy w II etapie uzyskali największą liczbę punktów; laureaci otrzymują atrakcyjne nagrody,
    • odwołania od decyzji MKK można składać w terminie do 7 dni od daty ogłoszenia wyników do Przewodniczącej MKK.
  4. Międzyszkolna Komisja Konkursowa:
    • skład komisji:
      • Przewodnicząca:  Dorota Oleksy-Kurek   PZNr 3 doradca metodyczny z języka polskiego
      • Z-ca Przewodniczącego:  Celina Mikołajek- wicedyrektor PZ Nr 3 w Oświęcimiu
    • Członkowie:
      • Anna Herman PZNr 3 w Oświęcimiu
      • Alicja Dudek PZNr 10 w Kętach
      • Katarzyna Stężowska  ZSTS w Oświęcimiu
    • członkami  komisji sprawującymi nadzór nad merytoryczną stroną zadań etapu I i II są dr Jarosław Pacuła pracownik naukowy Akademii Techniczno- Humanistycznej w Bielsku-Białej, adiunkt w Katedrze Komunikacji Medialnej, Public Relations i Edukacji Językoznawczej oraz Maria Nitkowa Konsultant MCDN ODN w Oświęcimiu.
  5. Zadania Międzyszkolnej Komisji Konkursowej:
    • przygotowanie zadań konkursowych I i II etapu,
    • przeanalizowanie protokołów nadesłanych przez SZKK,
    • przeprowadzenie II etapu międzyszkolnego, w tym ocenianie prac i wyłonienie laureatów,
    • pozyskanie sponsorów i nagród,
    • przygotowanie i przeprowadzenie II etapu konkursu oraz ogłoszenie jego wyników,
    • przygotowanie stosownych zaświadczeń,
    • przygotowanie do publikacji materiałów konkursowych.
  6. Tematyka konkursu:

    wiadomości i umiejętności z poziomu rozszerzonego (mówić, czytać, przetwarzać).

  7. Zadania na konkurs mogą przesyłać nauczyciele (w formie pisemnej lub na dyskietce) ze szkół, z których uczniowie będą brali udział w konkursie:
    • zadania testowe wraz z poprawną odpowiedzią,
    • zadania otwarte wraz ze schematem punktowania.
  8. Zasady konkursu:
    • I etap konkursu:
      pytania będą w formie testu (16 zadań zamkniętych i otwartych), czas rozwiązania 45 minut; początek konkursu o tej samej godzinie dla wszystkich szkół biorących w nim udział,
    • II etap konkursu:
      pytania podobnie jak w etapie I będą w formie testu (20 zadań zamkniętych i otwartych) czas na rozwiązanie 60 minut.
  9. Wzory dokumentów konkursowych:
    • formularz zgłoszeniowy,
    • sprawozdanie z I etapu.
  10. Bibliografia dla uczniów przygotowujących się do konkursu:
    • Bralczyk J., Mówi się... Porady językowe profesora Bralczyka, Warszawa 2008.
    • Kołodziejek E., Poprawna polszczyzna w praktyce, Szczecin 1998.
    • Nowakowska B., Nowe połączenia wyrazowe we współczesnej polszczyźnie, Kraków 2005.
    •  Poprawnie po polsku. Poradnik językowy PWN, red. A. Kubiak-Sokół, Warszawa 2007.
    • Przybylska R., O języku polskim, Kraków 2002.
    • www.poradniajęzykowa.pl, red. K. Wyrwas, Katowice 2007.

Dodatkowe informacje dla nauczycieli!

Wszyscy nauczyciele pracują w Komisji Konkursowej społecznie. Nauczyciele, którzy chcieliby uczestniczyć w pracach Komisji Konkursowej lub z nią współpracować proszeni są o kontakt z Dorotą Oleksy-Kurek. Za pracę w Komisji nauczyciele otrzymają podziękowania oraz listy skierowane do Dyrekcji szkół, w których pracują.

Adres kontaktowy:
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

telefoniczny: 660 75 90 98

 

Załącznik1: Formularz zgłoszeniowy

Załącznik2: Skrócony protokół przebiegu

VIII Powiatowy Konkurs z Języka Polskiego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Regulamin VIII Powiatowego Konkursu z języka polskiego
dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych
„Granice mojego języka są granicami mojego świata”
(Ludwik Wittgenstein)
w roku szkolnym 2013/2014


Konkurs przedmiotowy z języka polskiego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych ma na celu popularyzację wiedzy o języku ojczystym oraz jego roli w zachowaniu kultury i tożsamości narodowej. Ma także wyzwalać twórczą aktywność młodzieży, budzić i rozwijać w młodych ludziach przeżycia estetyczne.

  1. Organizatorem konkursu jest Powiatowy Zespół Nr 3 Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. por. Stefana Jasieńskiego w Oświęcimiu, doradca metodyczny z języka polskiego przy MCDN ODN w Oświęcimiu oraz nauczyciele języka polskiego szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Oświęcimskiego.
  2. Patronat nad konkursem sprawuje Małopolski Kurator Oświaty, Starosta Powiatu Oświęcimskiego, Katedra Literatury i Kultury Polskiej, Katedra Teorii i Praktyk  Komunikacji  Akademii Techniczno – Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz Wydawnictwo STENTOR.
  3. Informacje o udziale uczniów w VIII Powiatowym Konkursie z języka polskiego należy przesyłać do 11marca 2014 roku (zał.1 lub pisemna informacja zawierająca dane szkoły oraz skład komisji konkursowej ) na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  4. Organizacja konkursu:

Etap

Odpowiedzialny

Organizator

Termin
Konkursu

Miejsce
Konkursu

Sprawdzanie
Konkursu

Ogłoszenie wyników

I szkolny

Dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel języka polskiego

Szkolna Komisja Konkursowa
(SZKK)

marzec
2014 (pro-ponowany termin 25 III (wtorek)

 

szkoły
powiatowe bazowe dla uczniów

Szkolna Komisja Konkursowa

SZKK informuje uczniów o liczbie zdobytych punktów i kwalifikuje do II etapu (przesyła skrócony protokół do przewodniczącej MKK do 4 IV (piątek).

II między-szkolny

Przewodniczący MKK – doradca metodyczny z języka polskiego

Międzyszkolna Komisja Konkursowa
(MKK)

Kwiecień 2012 (propo-nowany termin 11 IV piątek)

Powiatowy Zespół Nr 3 STiO  Oświęcim

Międzyszkolna
Komisja
Konkursowa

MKK informuje uczniów o liczbie punktów uzyskanych w II etapie, sporządza listę laureatów.

  1. Zadania organizatora konkursu w I etapie szkolnym:
    • poinformowanie uczniów o regulaminie konkursu,
    • powołanie SZKK składającej się z co najmniej 2 nauczycieli języka polskiego,
    • przeprowadzenie szkolnego etapu konkursu,
    • ocena prac konkursowych,
    • wyłonienie zwycięzców etapu szkolnego (mających maksymalną liczbę punktów),
    • przesłanie skróconego protokołu konkursowego (zał.2) wraz z listą uczniów, którzy zostali zakwalifikowani do II etapu konkursu (najpóźniej do 4 kwietnia 2014)  na adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Zasady wyłaniania uczestników II etapu konkursu:
    • uczestnikiem II etapu konkursu zostaje maksymalnie 5 uczniów z każdej szkoły wyłonionych przez SZKK,
    • uczeń zakwalifikowany przez SZKK do II etapu powinien przybyć pod opieką nauczyciela na II etap konkursu bez dodatkowego zawiadamiania na własny koszt (uczeń jest zobowiązany do zabrania ze sobą legitymacji szkolnej).
  3. Laureaci konkursu:
    • laureatami konkursu zostaje 3 uczniów, którzy w II etapie uzyskali największą liczbę punktów; laureaci otrzymują atrakcyjne nagrody ,
    • odwołania od decyzji MKK można składać w terminie do 7 dni od daty ogłoszenia wyników do Przewodniczącej MKK.
  4. Międzyszkolna Komisja Konkursowa:
    • skład komisji:
      • Przewodnicząca:  Dorota Oleksy-Kurek   PZNr 3 doradca metodyczny z języka polskiego
      • Z-ca Przewodniczącego:  Celina Mikołajek- wicedyrektor PZ Nr 3 w Oświęcimiu
    • Członkowie:
      • Anna Herman PZNr 3 w Oświęcimiu
      • Alicja Dudek PZNr 10 w Kętach
      • Katarzyna Stężowska  ZSTS w Oświęcimiu
    • członkami  komisji sprawującymi nadzór nad merytoryczną stroną zadań etapu I i II są dr Jarosław Pacuła pracownik naukowy Akademii Techniczno- Humanistycznej w Bielsku-Białej, adiunkt w Katedrze Komunikacji Medialnej, Public Relations i Edukacji Językoznawczej oraz Maria Nitkowa Konsultant MCDN ODN w Oświęcimiu.
  5. Zadania Międzyszkolnej Komisji Konkursowej:
    • przygotowanie zadań konkursowych I i II etapu,
    • przeanalizowanie protokołów nadesłanych przez SZKK,
    • przeprowadzenie II etapu międzyszkolnego, w tym ocenianie prac i wyłonienie laureatów,
    • pozyskanie sponsorów i nagród,
    • przygotowanie i przeprowadzenie II etapu konkursu oraz ogłoszenie jego wyników,
    • przygotowanie stosownych zaświadczeń,
    • przygotowanie do publikacji materiałów konkursowych.
  6. Tematyka konkursu:

    wiadomości i umiejętności z poziomu rozszerzonego (mówić, czytać, przetwarzać).

  7. Zadania na konkurs mogą przesyłać nauczyciele (w formie pisemnej lub na dyskietce) ze szkół, z których uczniowie będą brali udział w konkursie:
    • zadania testowe wraz z poprawną odpowiedzią,
    • zadania otwarte wraz ze schematem punktowania.
  8. Zasady konkursu:
    • I etap konkursu:
      pytania będą w formie testu (16 zadań zamkniętych i otwartych), czas rozwiązania 45 minut; początek konkursu o tej samej godzinie dla wszystkich szkół biorących w nim udział,
    • II etap konkursu:
      pytania podobnie jak w etapie I będą w formie testu (20 zadań zamkniętych i otwartych) czas na rozwiązanie 60 minut.
  9. Wzory dokumentów konkursowych:
    • formularz zgłoszeniowy,
    • sprawozdanie z I etapu.
  10. Bibliografia dla uczniów przygotowujących się do konkursu:
    • Bralczyk J., Mówi się... Porady językowe profesora Bralczyka, Warszawa 2008.
    • Kołodziejek E., Poprawna polszczyzna w praktyce, Szczecin 1998.
    • Nowakowska B., Nowe połączenia wyrazowe we współczesnej polszczyźnie, Kraków 2005.
    •  Poprawnie po polsku. Poradnik językowy PWN, red. A. Kubiak-Sokół, Warszawa 2007.
    • Przybylska R., O języku polskim, Kraków 2002.
    • www.poradniajęzykowa.pl, red. K. Wyrwas, Katowice 2007.

Dodatkowe informacje dla nauczycieli!

Wszyscy nauczyciele pracują w Komisji Konkursowej społecznie. Nauczyciele, którzy chcieliby uczestniczyć w pracach Komisji Konkursowej lub z nią współpracować proszeni są o kontakt z Dorotą Oleksy-Kurek. Za pracę w Komisji nauczyciele otrzymają podziękowania oraz listy skierowane do Dyrekcji szkół, w których pracują.

Adres kontaktowy:
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

telefoniczny: 660 75 90 98

 

Załącznik1: Formularz zgłoszeniowy

Załącznik2: Skrócony protokół przebiegu

VII Powiatowy Konkurs z Języka Polskiego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Regulamin VII Powiatowego Konkursu z języka polskiego
dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych
„Granice mojego języka są granicami mojego świata”
(Ludwik Wittgenstein)
w roku szkolnym 2012/2013
.......................................................................................................................................................

Konkurs przedmiotowy z języka polskiego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych ma na celu popularyzację wiedzy o języku ojczystym oraz jego roli w zachowaniu kultury i tożsamości narodowej. Ma także wyzwalać twórczą aktywność młodzieży, budzić i rozwijać w młodych ludziach przeżycia estetyczne.

  • Organizatorem konkursu jest Powiatowy Zespół Nr 3 Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. por. Stefana Jasieńskiego w Oświęcimiu, doradca metodyczny z języka polskiego przy MCDN ODN w Oświęcimiu oraz nauczyciele języka polskiego szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Oświęcimskiego.
  • Patronat nad konkursem sprawuje Małopolski Kurator Oświaty, Starosta Powiatu Oświęcimskiego, Katedra Literatury i Kultury Polskiej, Katedra Teorii i Praktyk Komunikacji Akademii Techniczno – Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz Wydawnictwo STENTOR.
  • Informacje o udziale uczniów w VII Powiatowym Konkursie z języka polskiego należy przesyłać do 28 lutego 2013 roku (zał.1 lub pisemna informacja zawierająca dane szkoły oraz skład komisji konkursowej ) na adres poczty elektronicznej:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • Organizacja konkursu:

Etap

Odpowiedzialny

Organizator

Termin
Konkursu

Miejsce
Konkursu

Sprawdzanie
Konkursu

Ogłoszenie wyników

I szkolny

Dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel języka polskiego

Szkolna Komisja Konkursowa
(SZKK)

marzec
2013 (pro-ponowany termin 15 III (piątek)

 

szkoły
powiatowe bazowe dla uczniów

Szkolna Komisja Konkursowa

SZKK informuje uczniów o liczbie zdobytych punktów i kwalifikuje do II etapu (przesyła skrócony protokół do przewodniczącej MKK do 26 III (wtorek).

II między-szkolny

Przewodniczący MKK – doradca metodyczny z języka polskiego

Międzyszkolna Komisja Konkursowa
(MKK)

Kwiecień 2012 (propo-nowany termin 9 IV wtorek)

Powiatowy Zespół Nr 3 STiO Oświęcim

Międzyszkolna
Komisja
Konkursowa

MKK informuje uczniów o liczbie punktów uzyskanych w II etapie, sporządza listę laureatów.

  • Zadania organizatora konkursu w I etapie szkolnym:
    • poinformowanie uczniów o regulaminie konkursu,
    • powołanie SZKK składającej się z co najmniej 2 nauczycieli języka polskiego,
    • przeprowadzenie szkolnego etapu konkursu,
    • ocena prac konkursowych,
    • wyłonienie zwycięzców etapu szkolnego (mających maksymalną liczbę punktów),
    • przesłanie skróconego protokołu konkursowego (zał.2) wraz z listą uczniów, którzy zostali zakwalifikowani do II etapu konkursu (najpóźniej do 26 marca 2013) na adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Zasady wyłaniania uczestników II etapu konkursu:
    • uczestnikiem II etapu konkursu zostaje maksymalnie 5 uczniów z każdej szkoły wyłonionych przez SZKK,
    • uczeń zakwalifikowany przez SZKK do II etapu powinien przybyć pod opieką nauczyciela na II etap konkursu bez dodatkowego zawiadamiania na własny koszt (uczeń jest zobowiązany do zabrania ze sobą legitymacji szkolnej).
  • Laureaci konkursu:
    • laureatami konkursu zostaje 3 uczniów, którzy w II etapie uzyskali największą liczbę punktów; laureaci otrzymują atrakcyjne nagrody ,
    • odwołania od decyzji MKK można składać w terminie do 7 dni od daty ogłoszenia wyników do Przewodniczącej MKK.
  • Międzyszkolna Komisja Konkursowa:
    • skład komisji:
      • Przewodnicząca: Dorota Oleksy-Kurek PZNr 3 doradca metodyczny z języka polskiego
        Z-ca Przewodniczącego: Celina Mikołajek- wicedyrektor PZ Nr 3 w Oświęcimiu
        Członkowie:
        • Anna Herman PZNr 3 w Oświęcimiu
        • Alicja Dudek PZNr 10 w Kętach
        • Katarzyna Stężowska ZSTS w Oświęcimiu
    • członkami komisji sprawującymi nadzór nad merytoryczną stroną zadań etapu I i II są dr Jarosław Pacuła pracownik naukowy Akademii Techniczno- Humanistycznej w Bielsku-Białej, adiunkt w Katedrze Komunikacji Medialnej, Public Relations i Edukacji Językoznawczej oraz Maria Nitkowa Konsultant MCDN ODN w Oświęcimiu.
  • Zadania Międzyszkolnej Komisji Konkursowej:
    • przygotowanie zadań konkursowych I i II etapu,
    • przeanalizowanie protokołów nadesłanych przez SZKK,
    • przeprowadzenie II etapu międzyszkolnego, w tym ocenianie prac i wyłonienie laureatów,
    • pozyskanie sponsorów i nagród,
    • przygotowanie i przeprowadzenie II etapu konkursu oraz ogłoszenie jego wyników,
    • przygotowanie stosownych zaświadczeń,
    • przygotowanie do publikacji materiałów konkursowych.
  • Tematyka konkursu:

    wiadomości i umiejętności z poziomu rozszerzonego (mówić, czytać, przetwarzać).
  • Zadania na konkurs mogą przesyłać nauczyciele (w formie pisemnej lub na dyskietce) ze szkół, z których uczniowie będą brali udział w konkursie:
    • zadania testowe wraz z poprawną odpowiedzią,
    • zadania otwarte wraz ze schematem punktowania.
  • Zasady konkursu:
    • I etap konkursu:
  • pytania będą w formie testu (16 zadań zamkniętych i otwartych), czas rozwiązania 45 minut; początek konkursu o tej samej godzinie dla wszystkich szkół biorących w nim udział,
    • II etap konkursu:
  • pytania podobnie jak w etapie I będą w formie testu (20 zadań zamkniętych i otwartych) czas na rozwiązanie 60 minut.
  • Wzory dokumentów konkursowych:
    • formularz zgłoszeniowy,
    • sprawozdanie z I etapu.
  • Bibliografia dla uczniów przygotowujących się do konkursu:
  • Bralczyk J., Mówi się... Porady językowe profesora Bralczyka, Warszawa 2008.
  • Kołodziejek E., Poprawna polszczyzna w praktyce, Szczecin 1998.
  • Nowakowska B., Nowe połączenia wyrazowe we współczesnej polszczyźnie, Kraków 2005.
  • Poprawnie po polsku. Poradnik językowy PWN, red. A. Kubiak-Sokół, Warszawa 2007.
  • Przybylska R., O języku polskim, Kraków 2002.
  • www.poradniajęzykowa.pl, red. K. Wyrwas, Katowice 2007.

Dodatkowe informacje dla nauczycieli!

Wszyscy nauczyciele pracują w Komisji Konkursowej społecznie. Nauczyciele, którzy chcieliby uczestniczyć w pracach Komisji Konkursowej lub z nią współpracować proszeni są o kontakt z Dorotą Oleksy-Kurek. Za pracę w Komisji nauczyciele otrzymają podziękowania oraz listy skierowane do Dyrekcji szkół, w których pracują.

Adres kontaktowy:
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

telefoniczny: 660 75 90 98

 

VI Powiatowy Konkurs z Języka Polskiego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Regulamin VI Powiatowego Konkursu z języka polskiego
dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych
„Granice mojego języka są granicami mojego świata”
(Ludwik Wittgenstein)
w roku szkolnym 2011/2012


Konkurs przedmiotowy z języka polskiego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych ma na celu popularyzację wiedzy o języku ojczystym oraz jego roli w zachowaniu kultury i tożsamości narodowej. Ma także wyzwalać twórczą aktywność młodzieży, budzić i rozwijać w młodych ludziach przeżycia estetyczne.

  1. Organizatorem konkursu jest Powiatowy Zespół Nr 3 Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. por. Stefana Jasieńskiego w Oświęcimiu, Doradca Metodyczny z języka polskiego przy MCDN ODN w Oświęcimiu oraz nauczyciele języka polskiego szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Oświęcimskiego.
  2. Patronat nad konkursem sprawuje Starosta Powiatu Oświęcimskiego, Katedra Literatury i Kultury Polskiej, Katedra Komunikacji Medialnej, Public Relations i Edukacji Językoznawczej Akademii Techniczno – Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz Wydawnictwo STENTOR.
  3. Informacje o udziale uczniów w VI Powiatowym Konkursie z języka polskiego należy przesyłać do14 marca 2012 roku (zał.1) na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  4. Organizacja konkursu:

    Etap

    Odpowiedzialny

    Organizator

    Termin
    Konkursu

    Miejsce
    Konkursu

    Sprawdzanie
    Konkursu

    Ogłoszenie wyników

    I szkolny

    Dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel języka polskiego

    Szkolna Komisja Konkursowa
    (SZKK)

    marzec
    2012 (pro-ponowany termin 21 III (środa)

     

    szkoły
    powiatowe bazowe dla uczniów

    Szkolna Komisja Konkursowa

    SZKK informuje uczniów o liczbie zdobytych punktów i kwalifikuje do II etapu (przesyła skrócony protokół do przewodniczącej MKK do 27 III (wtorek).

    II między-szkolny

    Przewodniczący MKK – doradca metodyczny z języka polskiego

    Międzyszkolna Komisja Konkursowa
    (MKK)

    Kwiecień 2012 (propo-nowany termin 2 IV poniedziałek)

    Powiatowy Zespół Nr 3 STiO Oświęcim

    Międzyszkolna
    Komisja
    Konkursowa

    MKK informuje uczniów o liczbie punktów uzyskanych w II etapie, sporządza listę laureatów.

  5. Zadania organizatora konkursu w I etapie szkolnym:
    • poinformowanie uczniów o regulaminie konkursu,
    • powołanie SZKK składającej się z co najmniej 2 nauczycieli języka polskiego,
    • przeprowadzenie szkolnego etapu konkursu,
    • ocena prac konkursowych,
    • wyłonienie zwycięzców etapu szkolnego (mających maksymalną liczbę punktów),
    • przesłanie skróconego protokołu konkursowego (zał.2) wraz z listą uczniów, którzy zostali zakwalifikowani do II etapu konkursu (najpóźniej do 27 marca 2012) na adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  6. Zasady wyłaniania uczestników II etapu konkursu:
    • uczestnikiem II etapu konkursu zostaje maksymalnie 5 uczniów z każdej szkoły wyłonionych przez SZKK,
    • uczeń zakwalifikowany przez SZKK do II etapu powinien przybyć pod opieką nauczyciela na II etap konkursu bez dodatkowego zawiadamiania na własny koszt (uczeń jest zobowiązany do zabrania ze sobą legitymacji szkolnej).
  7. Laureaci konkursu:
    • laureatami konkursu zostaje 3 uczniów, którzy w II etapie uzyskali największą liczbę punktów; laureaci otrzymują atrakcyjne nagrody ,
    • odwołania od decyzji MKK można składać w terminie do 7 dni od daty ogłoszenia wyników do Przewodniczącej MKK.
  8. Międzyszkolna Komisja Konkursowa:
    • skład komisji:
      Przewodnicząca: Dorota Oleksy-Kurek PZNr 3 doradca metodyczny z języka polskiego
      Z-ca Przewodniczącego: Celina Mikołajek- wicedyrektor PZ Nr 3 w Oświęcimiu
      Członkowie:
      • Katarzyna Musiał PZNr 1 w Oświęcimiu
      • Anna Herman PZNr 3 w Oświęcimiu
      • Alicja Haj PZNr 4 w Oświęcimiu
      • Alicja Dudek PZNr 10 w Kętach
      • Katarzyna Stężowska ZSTS w Oświęcimiu
    • członkami komisji sprawującymi nadzór nad merytoryczną stroną zadań etapu I i II są dr Jarosław Pacuła pracownik naukowy Akademii Techniczno- Humanistycznej w Bielsku-Białej, adiunkt w Katedrze Komunikacji Medialnej, Public Relations i Edukacji Językoznawczej oraz Maria Nitkowa Konsultant MCDN ODN w Oświęcimiu.
    • Zadania Międzyszkolnej Komisji Konkursowej:
      • przygotowanie zadań konkursowych I i II etapu,
      • przeanalizowanie protokołów nadesłanych przez SZKK,
      • przeprowadzenie II etapu międzyszkolnego, w tym ocenianie prac i wyłonienie laureatów,
      • pozyskanie sponsorów i nagród,
      • przygotowanie i przeprowadzenie II etapu konkursu oraz ogłoszenie jego wyników,
      • przygotowanie stosownych zaświadczeń,
      • przygotowanie do publikacji materiałów konkursowych.
    • Tematyka konkursu:

      wiadomości i umiejętności z poziomu rozszerzonego (mówić, czytać, przetwarzać).
    • Zadania na konkurs mogą przesyłać nauczyciele (w formie pisemnej lub na dyskietce) ze szkół, z których uczniowie będą brali udział w konkursie:
      • zadania testowe wraz z poprawną odpowiedzią,
      • zadania otwarte wraz ze schematem punktowania.
    • Zasady konkursu: ZMIANY!!!!!!!
      • I etap konkursu:
    • pytania będą w formie testu (16 zadań zamkniętych i otwartych), czas rozwiązania 45 minut; początek konkursu o tej samej godzinie dla wszystkich szkół biorących w nim udział,
      • II etap konkursu:
    • pytania podobnie jak w etapie I będą w formie testu (20 zadań zamkniętych i otwartych) czas na rozwiązanie 60 minut.
    • Wzory dokumentów konkursowych:
      • formularz zgłoszeniowy,
      • sprawozdanie z I etapu.
    • Bibliografia dla uczniów przygotowujących się do konkursu:
    • Bralczyk J., Mówi się... Porady językowe profesora Bralczyka, Warszawa 2008.
    • Kołodziejek E., Poprawna polszczyzna w praktyce, Szczecin 1998.
    • Nowakowska B., Nowe połączenia wyrazowe we współczesnej polszczyźnie, Kraków 2005.
    • Poprawnie po polsku. Poradnik językowy PWN, red. A. Kubiak-Sokół, Warszawa 2007.
    • Przybylska R., O języku polskim, Kraków 2002.
    • www.poradniajęzykowa.pl, red. K. Wyrwas, Katowice 2007.

Dodatkowe informacje dla nauczycieli!

Wszyscy nauczyciele pracują w Komisji Konkursowej społecznie. Nauczyciele, którzy chcieliby uczestniczyć w pracach Komisji Konkursowej lub z nią współpracować proszeni są o kontakt z Dorotą Oleksy-Kurek. Za pracę w Komisji nauczyciele otrzymają podziękowania oraz listy skierowane do Dyrekcji szkół, w których pracują.

Adres kontaktowy:
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

telefoniczny: 660 75 90 98

.

 

Oferta edukacyjna

Projekt: Narodowy program rozwoju czytelnictwa 2.0nprcz logotyp podstawowy rgb

Projekt: Międzynarodowe doświadczenie
drogą do kariery zawodowej
FERS RP UE RGB 1a

Projekt: Centrum Kompetencji Zawodowychckz logo ozety

Projekt: Erasmus+ erasmus plus logo

Projekt: Małopolska Chmura Edukacyjnalogo chmura s mche

Ozety na Facebooku

ue baner2

rkuiz ckp ue 2018

promocja-zdrowia-2012

 
HPV 300x250px

Konkursy

Wyszukiwarka

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem
©2024 PCKTiB w Oświęcimiu